افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024
4

وقتی یک تغییر کوچک پای سلبریتی‌ها را به بیلبورد شهری باز کرد

  • کد خبر : 9979
  • 20 آگوست 2023 - 14:29
وقتی یک تغییر کوچک پای سلبریتی‌ها را به بیلبورد شهری باز کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا سال ۱۳۹۴ مطابق مصوبه کمیته مرکزی تبلیغات مستقر در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد استفاده از چهره‌های ورزشی و هنری در تبلیغ کالا و خدمات ممنوع بود. حسین انتظامی که در همان سال معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ این کمیت‌ها را فرادستگاهی می‌دانست که مطابق […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تا سال ۱۳۹۴ مطابق مصوبه کمیته مرکزی تبلیغات مستقر در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد استفاده از چهره‌های ورزشی و هنری در تبلیغ کالا و خدمات ممنوع بود. حسین انتظامی که در همان سال معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ این کمیت‌ها را فرادستگاهی می‌دانست که مطابق آیین‌نامه مصوب هیئت وزیران به ریاست معاون مطبوعاتی تشکیل می شد.

حسین انتظامی در بخشی از کتاب «پرگار» و با اشاره به این ماجرا با اشاره به این جریان نوشت: «سیاست‌های تبلیغات اعم از رسانه‌ای و از جمله صدا و سیما محیطی، مجازی و…. را وضع و بر صحت اجرای آن نظارت می‌کند و اختیارات بالایی دارد. با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و ضرورت تأثیر سیاست‌های کلی و سندهای بالادستی بر سایر ،مقررات دیگر منطقی نبود بر تداوم مقررات قبلی، اصرار داشت. لذا ممنوعیت سابق برای حضور چهره ها در تبلیغات برای کالاها و خدمات ایرانی برداشته شده چون همه دستگاه ها منطقاً باید در خدمت درون‌زا بودن اقتصاد و تولید و ترویج کالاهای ایرانی قرار می‌گرفتند. مصوبه قبلی را اصلاح کردیم و به فاصله اندکی تبلیغ آقای بهرام رادان برای یک صنعت پوشاک داخلی بیلبوردهای شهر را پر کرد و متعاقب آن شاهد حضور چهره‌های مشهور در حال تبلیغ یک کالا یا خدمت ایرانی بودیم.»

انتظامی با اشاره به بینش وزارت ارشاد در آن زمان می‌نویسد: «اگر بینش تحول گرایانه نبود، وزارت ارشاد هنوز باید با کارخانجات آژانس‌های تبلیغاتی و خود چهره‌ها مشغول چانه زنی بود تا دست از آن مصوبه که از نظر عده‌ای مثل آیه قرآن بود بردارد.»

این کتاب شامل عناوینی از جمله یارانه مطبوعات و جنجالهای مرتبط، قطع حمایت از رسانه های دولتی (حکومتی)، دولت الکترونیک، شفافیت، طرح رتبه بندی رسانه ها، حوادث هیئت نظارت بر مطبوعات، میثاق اخلاق حرفه ای روزنامه نگاران، طرح های اجرا شده، الکترونیکی، برکناری یا کنارگیری از معاونت مطبوعاتی، تشکل ها. صنفی، زیست مسائلی، سامانه اطلاعات و فروش بلیت سینما، با تهیه‌کنندگان و کارگردانان، که درباره فیلم‌هایی چون رحمان۱۴۰۰، مطرب، مولد و خانه پدری اتفاق افتاد، هنر و تجربه، فیلم‌های توقیفی، طرح‌های تقسیم‌بندی سنی، مسائل سازمان سینمایی جشنواره حواشی فیلم فجر از آن جمله است. صفحات ۱۰۸ تا ۱۱۷ این کتاب هم با عنوان برادرکشی به ماجرای شبکه نمایش خانگی می‌پردازد که این روزها دوباره مورد بحث قرار گرفته است.

برای دریافت کتاب با ارسال رایگان می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۸۶۷۸۱۱۰۱ تماس بگیرید.

۲۴۵۲۴۵

منبع

لینک کوتاه : https://sarkhat24.com/?p=9979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.