افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024
3

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس‌: فرونشست زمین متولی مشخصی ندارد

  • کد خبر : 10600
  • 21 آگوست 2023 - 7:14
 سخنگوی کمیسیون کشاورزی‌ مجلس‌: فرونشست زمین متولی مشخصی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در ایران قانون و متولی واحدی برای پیگیری و کنترل فرونشست زمین و فروچاله‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد وجود ندارد. علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست این کمیسیون پرداخت و گفت: […]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در ایران قانون و متولی واحدی برای پیگیری و کنترل فرونشست زمین و فروچاله‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد وجود ندارد.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست این کمیسیون پرداخت و گفت: در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس طرح کنترل فرونشست زمین و کاهش اثرات آن در کشور که شورای عالی استان‌ها آن را تدوین کرده است مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مسئولین و کارشناسان  وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو حضور داشتند. نقطه نظرات مسؤلان و کارشناسان در مورد این طرح شنیده شد.

نماینده مردم خمین در مجلس ادامه داد: در ایران قانون و متولی واحدی برای پیگیری و کنترل فرونشست زمین و فروچاله‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد، وجود ندارد.

وی  اظهار کرد: به جهت اینکه کشور به یک متولی واحدی برای رصد دقیق آمارها و علل و عوامل فرونشست‌ها وجود داشته باشد، این طرح بررسی شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد: برای علاج بخشی و جلوگیری از آسیب هایی که می تواند این فرونشست در زندگی مردم داشته باشد تدابیری در  این طرح آورده شده است.

وی ادامه داد: در این طرح آمار فرونشست در ایران و دیگر کشورها و اقدماتی که کشورها برای کنترل فرونشست انجام دادند،مورد بررسی قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: برای حل مباحثی که مطرح شد مستلزم داشتن یک متولی واحد برای این موضوع هستیم که بتواند با قوانین مشخص  این مسیر را  پیگیری کند.

منبع

لینک کوتاه : https://sarkhat24.com/?p=10600

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.