افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024
5

رسمی: قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال شد – تابناک

  • کد خبر : 10512
  • 21 آگوست 2023 - 3:31
رسمی: قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال شد – تابناک

بر اساس اعلام عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران انتخاب شده و به زودی با صدور اطلاعیه‌ای رسمی معرفی می‌شود. به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از عدم توافق فدراسیون فوتبال با فلیکس سانچز اسپانیایی به دلیل اصرار این مربی بر عقد قرارداد چهارساله تا پایان جام […]

بر اساس اعلام عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ایران انتخاب شده و به زودی با صدور اطلاعیه‌ای رسمی معرفی می‌شود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از عدم توافق فدراسیون فوتبال با فلیکس سانچز اسپانیایی به دلیل اصرار این مربی بر عقد قرارداد چهارساله تا پایان جام جهانی ۲۰۲۶، و به دلیل فرصت بسیار کم باقی مانده تا فیفادی فروردین ماه تیم ملی، مسئولان ارشد فدراسیون سراغ گزینه داخلی رفتند و سرانجام بعد از بیش از یک دهه سیطره مربیان خارجی روی نیمکت تیم ملی، یک گزینه ایرانی هدایت تیم ملی فوتبال را بر عهده خواهد گرفت.

به گفته طهمورث حیدری، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، مراسم معارفه قلعه نویی در انتظار پیمودن مراحل اداری بوده و قرار است تا پایان وقت امروز، سرمربی فعلی گل گهر توسط فدراسیون معرفی شود. در همین حال، باشگاه سیرجانی، با صدور بیانیه‌ای از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و گفته، هنوز با آن‌ها در این باره صحبت و مکاتبه‌ای نشده است!  

امیر قلعه نویی که یک بار تیم ملی ایران را در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ هدایت کرده و با شکست در مرحله یک‌هشتم نهایی به همراه یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران ناکام مانده بود، حالا پس از شانزده سال، این فرصت را دارد تا ده ماه مانده به جام ۲۰۲۳ قطر آن شکست و حذف تاریخی را جبران کند و با یکی دیگر از نسل‌های طلایی تیم ملی، ایران را به آرزوی دور و دراز خود بعد از نیم قرن رسانده و جام چهارم قاره را برای کشورمان فتح کند؛ موضوعی که با وجود حریفان حرفه‌ای و قدرتمند مثل ژاپن، استرالیا، عربستان، کره جنوبی، قطر و عراق و … بسیار دشوارتر شده است.

قرارداد قلعه نویی تا پایان جام ملت‌های ۲۰۲۳ تنظیم شده است و در صورت موفقیت این مربی داخلی در رقابت‌های قاره ای، تیم ملی با او در مقدماتی جام جهانی نیز شرکت خواهد کرد.

 

رسمی: قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال شد

قلعه‌نویی کاپیتان اسبق استقلال در اوایل دهه ۸۰ مربیگری خود را از کشاورز و برق تهران آغاز کرد و با حضور در استقلال بود که توانست خود را به عنوان یک مربی قهرمان مطرح کند. او توانست پس از سه سال حضور در استقلال، این تیم را سرانجام به قهرمانی در لیگ برتر برساند. امیر بعد از این موفقیت با استقلال و از طرفی نتایج ناامیدکننده تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ به عنوان سرمربی ایران انتخاب شد تا در جام ملت‌های آسیا روی نیمکت ایران بنشیند اما در زمان مسئولیت او فدراسیون رییس نداشت و به دلیل جنگ قدرتی که معاون احمدی نژاد یعنی علی آبادی با رییس وقت فوتبال یعنی دکتر دادکان راه انداخته بود، تشکیلات فوتبال کشور تعلیق شده بود. با این حال قلعه نویی در تیم ملی ایران در ۱۷ بازی به ۱۰ برد، ۶ مساوی و یک باخت رسید. تیم او تنها یک شکست مقابل مکزیک با نتیجه ۴-۰ را تجربه کرد اما در جام ملتها با شکستی تلخ مقابل کره حذف شد.

قلعه‌نویی پس از جدایی از تیم ملی روی نیمکت مس کرمان نشست و سپس در بازگشت به استقلال، بار دیگر این تیم را به قهرمانی رساند. این مربی سپس به سپاهان اصفهان رفت و دو قهرمانی پیاپی را با سپاهان به دست آورد تا برای سه فصل پیاپی حرف اول را در فوتبال ایران تیم‌های امیر قلعه نویی زده باشند. پس از یک فصل حضور در تراکتور دوباره سرمربی استقلال شد و این تیم را ضمن قهرمانی در ایران به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساند. قلعه نویی در استقلال جانشین پرویز مظلومی شد.

پس از این همه قهرمانی یعنی پنج قهرمانی در لیگ و دو قهرمانی در جام حذفی، سال‌های زیادی از آخرین قهرمانی قلعه نویی می گذرد. این مربی بعد از پایان کارش در استقلال در تیم های تراکتور، ذوب آهن، سپاهان و بالاخره گل گهر نیز حضور داشت، ولی بعضا با بودجه های نجومی و هنگفت و دستمزدهای سنگین نتوانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. امیر قلعه نویی، نخستین سرمربی تاریخ فوتبال ایران است که از مرز ۱۰۰۰ امتیاز گذشته است.

منبع

لینک کوتاه : http://sarkhat24.com/?p=10512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.